Wednesday, January 25, 2006

Lista

Ska alldeles strax hålla en kurs i PowerPoint - har lunch nu, så innan de kommer ska jag blogga lite onödigt vetande.... en idé som jag precis har snott från en annan blogg... eeh..!!!

4 jobb som jag har haft:
Kolloledare
Förskollärare
Projektkoordinator
IT/mediepedagog - det har jag ju nu!

4 platser som jag har bott på:
Piteå - Strömnäs
Piteå - Centrala stan
Piteå - Munksund
Piteå - Bergsviken

Herregud tänk att jag bara har bott i Piteå...! Hm...!

4 filmer som jag kan se hur många gånger som helst:
Broarna i Madison County
Kostymfilmer - typ Stolthet och fördom
Nu har jag verkligen hjärnsläpp - har ju sett jättemånga filmer genom åren, som jag har tyckt varit hur bra som helst.

4 tv-serier som jag gillar:
Desperate Housewifes
Prison Break
Stilpoliserna (om det nu är en TV-serie...)
Lost

4 platser som jag varit på semester:
Bangkok
Amsterdam
Edinburgh
Paris bla. bla

4 sajter som jag besöker dagligen
Aftonbladet
Expressen
Hotmail
www.edu.pitea.se

4 favoriträtter
All mat på Bryggargatan - delicious! Gourmet på hög nivå!
Annars överlag hemlagad mat, t ex
Lax med gorgonzola i ugn med sherrysås och pressad potatis
Lammgryta
Plockmat - YES!!!

4 ställen där jag gärna skulle vara just nu:
Indien
Nya Zeeland
Thailand
Hemma och sova - är supertrött i ögonen... men inte i kroppen!

För övrig är jag just hemkommen från en kostymfilm på bio; nämligen Jane Austens "Stolthet och fördom". Mr Darcy är snyggare i TV-versionen! När han kommer upp ur vattnet med blöt skjorta - det ni! En lättsam film, där jag visste precis vad som skulle hända - med mer eller mindre variation om jag jämför med TV-versionen. Sedan gick vi på Roasters och tog en Caffe Latte (undra om jag får svårt för att somna, går kanske igång på kaffet när jag aldrig annars dricker denna dryck). Oj, så himla skönt att göra ngt med tjejkompisarna och bara för min egen skull. Det är allt för sällan. Synd bara att jag var tvungen att lämna sällskapet då sambon är i Umeå och jag hade barnvakt. De andra satt kvar och snackade.

Har haft en grupp lärare på eftermiddagen tillsammans med en kollega - ja, vad ska man säga utan att låta allt för skeptisk och fördomsfull. Men nog är det lättare att ha att göra med förskollärare... mkt mer postiv stämning och grupp- och processinriktat! Sedan är upplägget i sig alldeles för späckat och tidspressat. Detta koncept håller inte riktigt och deltagarna känner att det är för mkt på för kort tid. Upplägget i sig tål verkligen att tänkas igenom!

Ja, ja ska försöka att inte ödsla min energi på detta allt för mkt.
I morgon är det full körning igen, + att jag ska delta på en personalkonferens på kvällen. Massören är mer än välkommen kl. 20.00 när han kommer!!!

No comments:

Post a Comment