Tuesday, January 17, 2006

Pusslande

Då var det tisdagskväll då. Ska snart åka i väg till min dotters högstadieskola och lyssna på en föreläsning med följande innehåll:

Är det bara Tv, video, datorer och mobiltelefoner som gäller för barn idag?
Hur påverkas barns ögon, skelett, rörelsemönster och inlärningsförmåga av detta?
Vällevnadssjukdomarna breder ut sig; Benskörhet, fetma, stress mm.
Hur allvarliga är rapporterna?
Skilda världar för både barn och vuxna? Om barns totalt förändrade uppväxtvillkor och dess konsekvenser.
Har barn idag andra behov än tidigare?

Blir intressant att höra om detta är skrämselpropaganda eller om jag tycker det är vettigt. Själva är vi ju värdar för föreläsningsdagen "Det unga Internet - härligt, ärligt eller förfärligt" med bla medierådet inblandat. Den dagen ser jag fram emot.

Ett evigt pusslande denna kväll. Sambon är i Gällivare, tonåringen ska till PRK och stå i caféterian där tills halv 10 hämta och skjutsa dit, skjutsa den yngre till farmor o farfar så att hon har ngnstans att vara medan jag själv är på föreläsning. Hon blir uppe senare än vanligt ikväll, då jag ska hämta på stallet. Men så får det bli...

Nu åker jag iväg!

No comments:

Post a Comment