Thursday, March 23, 2006

Dagarna går...

Dagarna rullar på. Vad fyller jag dem med? Tja, bland annat med jobb. Har påbörjat handledningen av kontaktlärarna och det flyter på riktigt bra. Vi får se vad som händer med jobbet... skolledningen har ju aviserat att det ska bli en neddragning på jobbet med 1 - 2 tjänster. Det känns ju lite osäkert, måste jag få säga. Men om en dörr stängs, brukar ju en annan öppnas.

Har hittat intressant läsning om astma och hur man kan må betydligt bättre med en speciell andningsmetod. Då man har astma så andas man ytligt, och bildar på så sätt för lite koldioxid som kan ge en mängd symtom som i första hand kanske inte förknippas med astma - t ex tryck över bröstet - vilket jag har och som ju faktiskt skulle kunna tolkas som en släng av ångest. Men jag tror inte att jag har det. Andra symtom kan vara abnorm uttröttbarhet, muskelvärk, varierande grad av irritabilitet, yrsel, domningar i armar och ben, tryck över hjärtat och tarmproblem- tre av dessa kan jag skriva under på varierande grad av irritabilitet, tryck över hjärtat och tarmproblem...! Men det ska jag bli kvitt! Ska lära mig denna andningsmetod!!!

Pappa ska till Umeå på söndag och opereras på måndag - ska nog åka med dit, vilket innebär att jag måste skjuta fram en del handledning.

The kids är i fjällen! Bara jag och M - det var länge sedan sist! I morgon ska vi på gourmetrestaurang. På lördag på bröllopsfest och 40-års kalas.

Har sett filmen "Tjenare kungen" ikväll. Himla massa bra musik! Det är ju en 80-tals film och vissa delar kände jag igen från min egen tonårstid. Tänk vad åren går! Ibland känns det som om jag var tonåring igår - men då jag ser mig i spegeln så finns det inga spår av ett ungdomsansikte. När försvann det? Förmodligen för ca 15 - 20 år sen...! Hm..!

Funderar på vår yngsta dotter - hon som kan vara så tuff och envis, men ack så sårbar. Hon låter sig styras av sin bästis helt och hållet - låter sig köras över. Det känns inte bra! Även deras fröken har signalerat detta till oss. Vi måste nog sätta oss ner för ett samtal med bästisen och hennes föräldrar. Men det vill inte S:et - kan jag säga.

Nu ska jag surfa vidare till inspirationsbloggen som jag tycker är en positiv blogg!

No comments:

Post a Comment