Wednesday, March 15, 2006

Här & nu, där & då....

Jag tycker att det är svårt att vara här och nu... oftast är jag där och då eller i framtiden. Varför är det så svårt?

Ibland känns det som; bara den här dagen är över, den här veckan osv. Ja, va då? Vad är det jag väntar på, medan livet pågår här och nu? Det vet jag faktiskt inte.

I morgon ska pappa göra kranskärlsröntgen får vi se vad den utvisar. Hälsade på honom i går och det är hopp om liv, om än han är svag. Hans positivism tar honom långt.

Idag stod det om CMiT och mediepedagogik i förskolan. Himla kul! En massa "kloka" saker sa jag!

I morgon får vi en fransk 12-årig tjej som inneboende hos oss. Hon är utbytesstudent under en vecka. Tack och lov är hon rätt duktig på engelska! Kan ju inte ett ord franska...!

No comments:

Post a Comment