Saturday, March 11, 2006

Lördag...

En härlig vinterdag! Sol och minus 3 grader. Började dagen redan 06.20, en lördag hm.... men då tyckte katterna att jag hade sovit klart. Har varit ute och gått, varit en sväng på stugan, målat lite på den stora tavlan som jag håller på med, varit in till stan och köpt lite limegröna saker, sorterat tvätt, diskat och nu längtar jag vansinnigt mycket efter min familj!!!

Pappa har varit ganska trött idag, inte ätit så mkt som sköterskan hade hoppats. Dock har han varit uppe på benen en kort stund och även tvättat av sig själv lite. Jag har alltså inte varit dit idag utan tagit en dag för mig själv.

På måndag är det jobb igen. Känns inte som om jag är direkt utvilad. Nu hade jag behövt ha en veckas ledighet...!!! Har handledning till veckan och som vanligt i god tid tog jag kontakt med berörd förskola (ska vara där 3 förmiddagar) för att höra vad de ville ha handledning i - men inte har de hört av sig. Hade känts skönt att få hinna förbereda sig lite, speciellt om det ska handla om videoredigering... Har ju inte riktigt koll på formaten och vad just deras dator har kapacitet att klara av när det gäller att tanka in film och bränna till DVD. Så himla mkt en liten mail från deras sida skulle ha underlättat...

Snart ska jag se schlagerfestivalen.

No comments:

Post a Comment