Monday, March 27, 2006

Operationsdag

I dag har pappa opererats. Själva operationen har nog gått bra, men han sviktar i trycket. Dessutom fick de öppna upp honom två gånger när han hade inre blödningar. Har precis pratat med hjärtiva i Umeå och han sover fortfarande. Så hur utgången blir är oviss fortfarande.

Operationen började kl. 6.30 i morse, så jag hade givetvis det i tankarna när jag klev upp. Jag och S:et kom i hop oss ORDENTLIGT!!! Säkringen gick...! Inte kul! En riktig skitsak handlade det om. Så när jag åkte till jobbet var jag förbannad på dottern och orolig för pappa samtidigt. Dessutom behövde jag vara fokuserad, när jag skulle vara handledare till mina kollegor när vi tränade oss på att lyfta problem, a'a drömtydningsmodellen. Kände först att jag skulle backa ur, när jag inte var helt klar i skallen - men bestämde mig för att försöka vara här och nu och det funkade rätt bra.

Åkte och tränade sedan, det ville jag också fly i från, men gav mig fan på att inte göra det - utan istället åka dit och försöka rensa hjärnan lite. Hade handledning efter lunch. Spännande projekt de gör ute i förskolorna! Sedan var det krismöte ang. ev. besparingsplaner på CMiT. En del kontaktlärare var på plats och fick information om det som är på g.

Känner mig rätt mossig i kroppen och huvudet. Tror att mkt sätter sig i kroppen på mig, när det är körigt - det känns då så i alla fall.

No comments:

Post a Comment