Friday, July 06, 2007

070707

Igår kändes det som om jag var utomlands... åkte med yngsta dottern till havsbadet och åt lunch på Ernst café. Massor med folk som solade, ungdomar som spelade beachvollely, strandfotboll, trubadur som spelade. Hade jag inte känt igen miljön, så hade det lätt kunna vara utomlands. Dottern deltog livilgt i strandfotbollen och träffade två kompisar där.

Har haft en trevlig kväll med god mat hos några goda vänner. Har precis kommit hem i taxi. Det är faktiskt mörkt ute pga av dåligt väder, så vi har tänt en massa ljus i stugan och det är så mysigt.

Nu är det 070707. Vad gör du 070707 kl. 07.07? Förmodligen sover jag, eller så vaknar jag till precis då. Är det ngt magiskt med 070707? Förmodligen, om jag inte minns helt fel är 7 ett heligt tal. Live Earth arrangerar en mängd konserter jorden runt, och vi uppmanas att byta till lågeneriglampor för att spara på jordens resurser.

Lycka är det ett mentalt tillstånd? Jag tror att det är ngt man väljer. Mer om det senare...

No comments:

Post a Comment