Thursday, July 26, 2007

Tankens kraft...

Hur vi tänker påverkar hur vi mår.Tänker jag dåliga, nervärderande tankar om mig själv - programmerar jag mina celler och atomer då i negativ riktning? Jag har nyss sett fotografier på vatten. En bild med bara vatten tagen med en specialkamera så att atomerna syns (eller vad det nu var - är så dålig på kvantfysik) och det var inget speciellt med den bilden, lite oregelbundna mönster, eller inte ens mönster. Så en bild på vatten som en tibbetansk munk hade välsignat och vilket otroligt vackert mönster!!! Sedan var det vattenbilder med olika budskap, t ex kärleksbudskap osv - det ena mönstret häftigare än det andra. Betänk då att människokroppen till stor del (största del) består av vatten... vad händer då i vår kropp när vi tänker beroende på hur vi tänker! Vi ska tänka gott om oss själva! Programmera celler och atomer med positiva budskap och tankar om oss själva. I stället för "Tjena fetto" när man ser sig i spegeln, så kanske man i stället ska tänka "Tjena snygging", och istället för att gång på gång tänka "jag är ful och fet", tänka "jag är vacker och helt perfekt som jag är" Jag ska börja jobba mer med positiva tankar och affirmationer. Tänker man bara negativt så var det ngt med peptiderna som tappar förbindelser, och när det bildas systerceller/dotterceller så har de med sig de negativa egenskaperna.

Och så en sak till som har med tankens kraft att göra... Tydligen har det (eller är fortfarande) rätt mkt mord i Washington. 1993 gjordes det ett stort experiment där bla FBI var inblandade, där 4000 personer från 100 olika länder mediterade under ett antal dagar. Antal anmälda brott minskade med 25% och detta var alltså inte ngt som informerats om i förväg för offentligheten... Rätt fascinerande!

Summa summarum: Tänk positivt om dig själv och andra!!!

2 comments:

  1. Hej syster*L* !

    Visst är tankens kraft kraftfull, och negativa tankar stjäl energi medans positiva ger.
    Vår kära mor sa en gång till mej i min ungdom, att när hon var orolig/bekymrad över någon av sina barns livssituation eller beteende brukade hon plocka fram något ljust minne kring det barnet.......det gav henne styrka att orka med det tunga.

    Ett gott råd som jag verkligen tog till mej och som har hjälpt mej många gånger att gå vidare i mitt liv.

    Det är intressant att läsa om ditt liv och dina tankar och på detta sätt få lära känna dej på djupet.........nu skojjar jag *L*,för ditt sanna jag känner jag ju redan eftersom jag har haft förmånen att få lära känna och uppleva dej från det du var nyfödd....du,kära lillasyster.

    Ser framemot att komma hem och fira dej på din 40-årsdag.

    Vi syns snart !

    Kram från syster K

    ReplyDelete
  2. Hej! Det var klokt sagt av mamma. Dessvärre hann jag inte få så många råd själv av henne, men hon var en klok kvinna.

    Det blir kul att ni kommer hem! Är mkt nyfiken på alla smycken. Har själv handlat lite smyckesdetaljer i Luleå idag.

    Vi ses snart :-)!
    Kram

    ReplyDelete