Tuesday, July 10, 2007

Tankar - hur är det möjligt?

Tankar...

Hur går det egentligen till när vi tänker... var kommer tankarna ifrån? Hur är det möjligt att tänka överhuvudtaget? Har köpt en intressant film som heter What the bleep - do we know? Har bara sett början ännu, men den handlar om oss människor - varför vi finns, om kvantfyisk, hur tänkande går till, om filosofiska frågor m.m. Ska bli kul att se den. Den är på engelska, och lite svåra begrepp handlar det ju om, så jag måste skärpa mig för att hinna med i dialogen - men eftersom det är ämnesområden som är spännande så blir det nog inga problem.

Har varit och justerat bäckenet hos kinesiologen. Höger sidan av bäckenet var som om jag stod upp, och vänster sida av bäckenet som om jag satt ner. Alltså helt fel!!! Inte konstigt att jag har varit dålig....

No comments:

Post a Comment