Thursday, July 26, 2007

na bara rusar på...!!!

Dagarna bara rusar på...!!! Den yngre är lyrisk över fotbollslägret (10 tjejer och 30 - 40 killar från bl a Spanien!) M:et säger att tjejerna är halvvägs på väg ner till Barcelona...! Har pratat med henne och hon verkar mkt glad och uppåt! Tydligen har de bytt MSN-adresser.

På stugan råder lugn (fast än jag har ngt att göra hela tiden, men jag gör det i min egen takt)och det är skönt!

Hade himla kul igår.... herregud vad jag skrattade - återkommer i ärendet vid tillfälle ;-)!

Fast på förmiddagen var det inte lika kul.... Jag skulle åka till Konsthallen och var där typ tjugo i elva, men de öppnade inte föränn kl. 12. Jaha, vad gör jag då, tänkte jag... Hade ju varit hos pappa dagen innan, men OK tänkte jag, jag far dit en sväng idag också då. När jag kommer dit ser jag direkt att ngt är fel - ena mungipan hänger som och jag förstår inte ett ord av vad han säger då han bara sluddrar. Till saken hör att hans bror var där och de satt och fikade - men han verkade inte ha reagerat (han hör lite dåligt)- men det var verkligen jättetydligt att ngt var hur fel som helst!!! Jag går och hämtar personal, som kallar på två sjuksystrar. När de kom in i pappas rum var han som vanligt igen. Det sneda var borta och han pratade tydligt. De tog blodtryck och så, men det var bra. Förmodligen hade han en sådan där 10:a, alltså en lite propp i huvudet. Det var obehagligt! Han blev nog lite rädd själv också och så blev han som lite gråtmild och väldigt trött efteråt. Det gick bra den här gången, men ju oftare detta händer - desto sämre givetvis... Hoppas verkligen att han orkar med kalajset till helgen!!! Det var ngn mening med att Konsthallen var stängd också...

No comments:

Post a Comment