Sunday, September 23, 2007

Mys med döttrarna

Igår hade jag och den äldre dottern en mysmiddag - underbart god toscansk pasta som jag ska lägga ut i gourmetbloggen inom en snar framtid. (Den yngre var på party och M:et är på Kreta). Idag var det dags att göra lite mys med den yngsta dottern.

När jag var på Hasseludden köpte jag en ask med små kort i. Igår bestämde jag mig för att vi (Jag och S:et) skulle inleda denna dagen så här, utifrån ett av korten i asken:

Duka upp en smaskig picknick i sängen. Bred ut filten över det buckliga täcket och öppna fönstren på vid gavel. Om det blir lite kyligt, sätt på en tröja i stället för att stänga igen.

Choklad och mackor packades ner i en picknickkorg och vi hade en så trevlig start på denna underbara höstdag.

4 comments:

  1. Anonymous10:32 AM

    Det lät rätt mysigt faktiskt...men nog skulle jag vilja stänga fönstret...jag fryser...brrr

    ReplyDelete
  2. Det var så härligt med den friska höstluften som kom in i rummet. Vi hade riktigt mysiga, varma och sköna kläder på oss.

    ReplyDelete
  3. Picknickar inom hemmets väggar brukar ofta vara mysiga och kräver ju inga större planeringar. Jag brukar göra frukostpicknickar på filt med lille O i vardagsrummet när vi är lediga.......och det uppskattar den lille gossen och äter otroligt bra de mornarna.

    Detta påminner mej onm när jag var liten och mamma och pappa hade köpt nya trädgårdsmöbler med parasoll och vi skulle premiärfika vid bordet. När vädrets makter besluta sej för att öppna himlen och släppa ner ett ösregn, så bar pappa helt sonika in hela gruppen till vardagsrummet med parasoll och allt........för har man lovat sina barn ett fika under parasoll så håller man det ( mormor tyckte att de skämde bort oss barn)

    ReplyDelete
  4. Ja, det är mysigt med picknick. Kan tro att O uppskattar när ni har era frukostpicknickar.

    Härligt barndomsminne :-)!

    ReplyDelete