Saturday, September 22, 2007

Jag tror ...

Jag tror att det finns en inre potential i alla människor.

Jag tror att man utvecklas i möten med andra människor.

Jag tror att man ska tänka gott om sina medmänniskor.

Jag tror att i varje givet ögonblick gör varje människa så gott hon kan, efter sin bästa förmåga, just då.

Jag tror på att vara ödmjuk och lyssnande inför de människor jag möter.

Jag tror på att fokusera på möjligheter, istället för på problem.

Jag tror att alla människor har något att ge.

4 comments:

  1. Anonymous11:25 AM

    Så härlig inställning. Så försöker jag också alltid tänka...

    ReplyDelete
  2. En människosyn som jag känner att en person i vår nära bekantskapskrets borde bli påmind om ( jag tror att du vet vem jag menar)

    ReplyDelete
  3. Ja, du jag kan bara hålla med om att den personen behöver bli påmind...!

    ReplyDelete
  4. Anonymous4:13 PM

    Väldigt bra inställning. Ser livet på samma vis :)

    ReplyDelete