Sunday, September 16, 2007

Överraskning

Åkte intet ont anande på jobbet i fredags, för att börja dagen med ett projekthandledningsmöte med min chef kl. 8.00. Egentligen skulle jag ha varit på sjukgymnastik då, men min chef (som för övrigt är mkt mån att man ska ta hand om sig själv) ville att jag skulle skjuta på den tiden och att vi verkligen skulle ha vårat möte. Visst tyckte jag, men lite konstigt var det också - då hon verkligen påpekat att det är viktigt att jag är rädd om mig och går på sjukgymnastiken för ländryggen...

Sitter alltså i mötet och ca 8.20 kommer min man in i rummet vi sitter i. Vad gör du här hinner jag få ur mig. Är du klar, nu ska vi fara? Va...??? Jag var alltså totallurad både av min chef och min man. Det var bara att packa ihop och följa med, sen hem en snabbis och packa ihop lite kläder och iväg mot Kallax och Arlanda för att checka in på Hasseluddens japanska spa! Jag blev jätteglad! Vilken härligt ställe! Vi tog en behandling som varade 1 timme och 45 minuter, vi badade i de varma källorna efter att först ha ägnat oss åt japansk tvagningsceremoni, jag provade zenmeditation. Vi åt god mat och allmänt tog det lugnt och drack teer och åt frukt. Hela tiden gick man omkring i en yakata - typ kimono men i bomull, även måltiderna intogs i detta klädesplagg.

En underbar helg, som avslutades inne i stan. På lördagseftermiddag bar det iväg till Hotell Hellsten som verkligen var ett mysigt hotell. Där väntade champagne, roser, choklad och frukt.

En helmysig helg har jag haft och jag är mkt tacksam över min man som ordnade detta :-)!

2 comments:

  1. Det låter fantastiskt! Att bara få rå om varandra och ta det lugnt. Jag tror att det är precis vad de flesta yrkesarbetande föräldrar behöver. Att dessutom få en sådan 40-årspresent tyder på att din man känner dig och vet vad du uppskattar.

    ReplyDelete
  2. Ja, han känner mig och vet vad jag tycker om och inte tycker om.

    ReplyDelete