Monday, September 03, 2007

Mumsfilibabba.... tror jag då...

Ikväll 20.00 har jag förmånen att sitta med i en förjury och smaka av menyn som en ung isländsk kille ska tävla med i årets kock. Han provlagar alltså maten ikväll. Kul och lite spännande blir det! Jag gissar att jag ska titta på helheten, smaksammansättning, upplägg & konstnärlighet osv.

I övrigt så är det mkt intressant att ha förmånen att handleda i projektet att skriva sig till läsning. Härliga barn och pedagoger får jag möta! Spännande skriv och läsprocesser pågår för fullt i dessa förskoleklasser.

Nu ska jag svira om inför kvällens uppdrag!

2 comments:

  1. Anonymous12:17 PM

    Mmmmm lät gott...var det? Menyn? Hemlig?

    ReplyDelete
  2. Han hade två huvudingredienser att utgå från, vilka var gös och savoykål. Det var otroligt vackert komponerat, en fröjd att äta och lite småputsning för att det skulle vara helt perfekt.

    ReplyDelete