Tuesday, October 23, 2007

Att våga ta risker i livet...

Vi lever ju här och nu... (kanske lever vi fler liv också, vem vet... det återstår att se....eller upptäcka eller vad man nu gör) och det får mig att tänka på att våga ta risker här och nu också.

Ofta drivs vi människor av vår rädsla... tänk om osv. Tänk om om inte fanns! Vad skulle du göra då?

Jag och min man (var så nära att skriva sambo...;-))funderar på ett projekt, en ekonomisk stor kostnad... Jag bromsar, jag vill, jag bromsar och så bromsar jag igen. Har vi råd? Är vi inte riktigt kloka? Och så då tankar som att vi lever bara en gång... så självklart! Men då kommer det här njaet fram igen osv osv osv i alla oändlighet. Jaha, och nu är några i min nära omgivning nyfikna på vad vi går och spekulerar på... men locket är på ett tag till och förmodligen blir det inte av när jag helt och fullt ut dragit rejält i handbromsen!

Samtidigt är jag/vi ju i den åldern då man börjar ha en hel del erfarenheter och en massa kunskaper - både rent privat och yrkesmässigt - så herregud så många möjligheter som väntar runt hörnet egentligen... :-)!!!

No comments:

Post a Comment