Friday, October 19, 2007

Björnfrossa....

I eftermiddag var min äldsta dotter ute och red tillsammans med sina kompisar. När de skulle skiljas åt så rider min dotter mot sitt stall här i Bergsviken och de andra tjejerna rider mot Hortlax. Helt plötsligt ser min dotter en björn på ängen nedanför stallet och så ser hon hur björnen tar fart och springer efter de andra tjejerna, som i sin tur ser detta och manar på hästarna i full galopp.

Det hela gick bra, men tänk att björnarna har kommit så nära. Beror det på det finns så många kalhyggen, så att maten tryter och att de då måste komma närare befolkningen.

2 comments:

  1. Anonymous8:52 AM

    Inte kul med björnar så närainpå. Min dröm är ju att se en livslevande nalle. Men på behörigt avstånd. Gärna att jag sitter i bilen. Helena

    ReplyDelete
  2. Farfar var här i går och han har ju jagat i över 40 år och aldrig sett en björn. Jag och C:et var ute och gick förra söndagen precis efter travrakan - jag är tacksam över att björnen inte var där då....

    ReplyDelete