Sunday, October 07, 2007

Betraktelser om kroglivet....

Rätt oseriöst inlägg, dock saker som fick mig att tänka och reflektera...
Var på tjejfest igår. God mat och trevlig sällskap med högt i tak och mkt skratt. Strax efter tolv bar det iväg in till stan med mig bakom ratten.

Köade rätt länge för att få komma in på en av stadens uteställen och när vi väl var inne så var det hur mycket folk som helst och många personer som var bekanta. Det är rätt intressant att vara ute nykter och studera det som pågår.

Vi hann bara in, så skulle mina väninnor besöka damrummet. Jag väntar utanför, vilket är precis bredvid dansgolvet. Jag blir uppbjuden av en karl, och tänker tja, varför inte - jag gillar ju att dansa, men vad jag inte ser är ju att han är hur onykter som helst... Hur kunde jag missa det???? Går in på dansgolvet och ser då att han är rejält påstruken, och tänker att jag inte ska ha någon direkt ögonkontakt med honom så att han tror att jag är intresserad. Helt plötsligt känner jag hur han skallar mig och ska omfamna mig och dansa typ tryckare och det är en jätteösig låt.... Inte det tänker jag och trycker bort honom omgående! Han mummlar något, och då den låten är slut tackar jag för dansen och går därifrån. Min fundering omkring detta... ponera nu att denna man är ungkarl (det vet jag inte om han är överhuvudtaget), och är på jakt efter någon kvinna - hur kan man supa sig så full då - vem vill följa hem med en sådan man? Han må vara jättefin och jättebra när han är nykter, men det fulla intrycket är ju allt annat än mysigt...

Jag är inte ute på krogen speciellt ofta - det kan gå år ibland mellan gångerna. Jag slås dock av att den finns en klick personer som alltid är ute på krogen och som har varit det de senaste 20 åren. Att de orkar... Själv är jag sliten fast än jag var nykter.

No comments:

Post a Comment