Wednesday, October 31, 2007

Lampproblem och mossig förälder - typ jag...!

Jahaja... Onsdagskväll och städning av kontoret väntar, för att vi får nya möbler i morgon. Problemet är bara att alla glödlampor på kontoret tycks ha gått just precis nu och jag har inga sådana specialglödlampor till spotten, och heller ingen till fönsterlampan. Lätt att städa i mörkret.... Inte det nej... Får väl leta reda på en bygglampa som jag sett tidigare i garaget.

Tonåringen tycker verkligen att vi är helmossiga som tycker att hon ska vara hemma kl. halv tolv - mäh... vi har ju lov! är standardsvaret som kommer från henne. Vet du hur pinsamt det är när man är med dem som är äldre (läs killar) och så måste vi hem kl. halv tolv. Typ jaha, det märks att ni bara går på högstadiet som måste hem den tiden osv. Och vi ska ju se skräckfilmer i kväll - vi hinner ju inte. Men hallå när ska ni träffas? Det vet jag inte ännu osv osv osv.

Ja, hej och hå...!

2 comments:

  1. Anonymous7:53 AM

    Vi är mossiga och töntiga. Men det var våra föräldrar också. Stå på dig! Gränser är för våra ungdomar till för att försöka att flyttas. Hon är ju helt normal som försöker streta emot de tider som ni har satt upp. Hon kommer att tacka dig en vacker dag, men det kommer att dröja./ Helena

    ReplyDelete
  2. Jo, det lär nog dröja...! Igår var det maskeradparty i B-mark och vi hade bestämt en tid. Döm om min förvåning när hon ringer 2½ timme före utsatt tid och vill hem. Allt var i sin ordning, det hade bara blivit lite avslaget på festen.

    ReplyDelete