Friday, October 05, 2007

UR och skumma möten....

Kom jättesent torsdagskväll till Stockholm och stöp i säng på hotellet Birger Jarl. Upp på morgonen med siktet inställt på UR. Träffade fyra mediepedgoger och en radioproducent som jag föreläste/workshoppade för och dialogiserade med fram till strax efter halv fem fredagseftermiddag. En klart givande dag sett ur ett mediepedagogiskt perspektiv. Kul att träffa likasinnade!

Hann gå ca 45 minuter på stan innan det var dags att bege sig till Arlanda och flyga hemmåt.

Hann med en del möten... Först sprang jag helt plötsligt på Anna D som jag gått mediepedagogutbildningen med. Sedan träffade jag L:et som är på shoppingresa i Stholm. Det skummaste mötet av dem alla var det med Maria S... Maria är en tjej som gick på Musikhögskolan 1998 och som jag inte träffat sedan dess. På Facebook hittade jag igen henne och vi blev "friends" där så sent som tidigare i veckan. När jag är på väg mot Centralstationen och passerar Åhléns, så går jag rakt på henne! Hej Maria och hon hej...det här var märkligt! Vi pratades vid en stund. Här har vi inte träffats på snart 10 år, vi hittar varandra på Facebook och så träffas vi helt plötsligt IRL inom en vecka! På Arlanda träffade jag en gammal tonårspojkvän dessutom. Så under två timmar blev det en massa helt oförutsedda möten = härligt!

OK, nu är det lördagsmorgon och det är en ny dag med nya möjligheter :-)!

No comments:

Post a Comment