Monday, October 22, 2007

Gourmet och silversmide

Jag går en silversmideskurs och det är hur kul som helst! Kommer att vilja fortsätta efter jul känner jag med säkerhet.

I helgen har vi haft gourmet och det var vår tur att stå för fiolerna. Temat för kvällen var Tiki - alltså söderhavstema. Vår bardisk förvandlades till en bar med kulörta lampor och exotiska drinkar. Hawaiimusik och annan söderhavsmusik strömmade ur högtalarna och ett bildspel med tropiska stränder snurrade på.

Vi bjöd på följande mat... då jag orkar ska jag lägga ut recepten i min gourmetblogg:

Välkomsdrink med tilltugg
Mai Tai, bananchips & heta cashewnötter

Förrätt
Kyld avokadosoppa
vispad creme fraiche & pistaschnötter
Champagne

Varmrättsbuffé
Mangoglaserade baby back ribs & vattenmelonsalsa
Romflamberade curryräckor & jordnötssås
Kyckling- & cashewnötsbollar
med papaya & bönsallad
Stekt ananas & kokosris
Öl - Miller

Efterrätt
Kokoscheesecake med
mango & passionsfruktssås
& Moccino & kaffe

All mat var suveränt god!!!

Nu väntar Prisonbreak...!

No comments:

Post a Comment