Saturday, April 14, 2007

Dator#£&#"!!!!!!!

Nu är äntligen våren här på allvar...!! Det har varit kring 15 grader idag. Har bara känt av det fläckvis. Det är lite mkt nu omkring pappas flytt. Har sytt upp gardiner & handlat till pappsen. Samt varit i läggan och ställt i ordning tillsammans med en av mina systrar. Han får det riktigt mysigt. Hann kika in i två andra lägenheter och pappa har mkt finare än dem...!

Teknik i all ära, men den ska funka! Våran "nya" dator har inte annat än varit skräp hela vägen. Den hänger sig stup i kvarten, det går inte att gå ut på nätet och är man där så kan det plötsligt sluta fungera. Konstiga felmeddelande om t ex diskettenhet A, vi har ju inte ens ngn sådan... Har haft in datorn på rep flera ggr - men de hittar inga fel. Vi har kört den i 3 dygn och det har inte varit några problem. I morse när jag skulle slå på datorn, så kom det upp ett felmeddelande om att den inte kunde hitta några lokala filer. Vilket innebar att det fanns inget i mina dokument, inga genvägar till olika program på skrivbordet osv. Jag gick då in på C: documents och settings och mina dokument och där fanns allting. Puh tänkte jag! Skyndade mig att sätta in en CD-skiva för att bränna ner det hela. Då hänger sig dator#£&#"!!!!!!! Och när jag startar den igen finns ingenting kvar. Inte när jag sökte på mappar som jag vet att jag har, inte när jag gick in i documents och settings - nada...!! C:ets SO-uppsats, allt jag jobbat med i form av broschyrer, kalasinbjudningar, visitkort, jobbdokument, bilder och all musik. PUTS VÄCK BORTA!!!! Behöver jag säga att jag är klart STÖRD?!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaha, bra med mig i dag då?
Att jag hjälpt pappa att komma i ordning.

Vad är jag tacksam över?
Att jag är rätt händig - när jag vill och känner för det.

Vad behöver jag hjälp med?
Hitta mina hus & bilnycklar!!! NU!!!

Dagens fundering?
Var är fiskarna på vintern om/när sjön blir bottenfrusen?

1 comment:

  1. Anonymous2:09 PM

    Jag har hört att en del fisksorter kan bli i det närmaste genomfrusna och ändå överleva... undrar om det är sant.

    ReplyDelete