Thursday, April 05, 2007

Skärtorsdag

Sitter uppe i Nallo och mår rätt bra! Knaprar på lite torkat renkött. S:et ville sova, och att ngn av oss skulle stanna i husvagnen och det blev jag. Men det gör inget - känns lugnt och skönt!!! Tonåringen har en kompis med sig och var de är just nu vet jag faktiskt inte... men förmodligen hos grannhusvagnen där hon har en av sina bästa kompisar. Får se hur länge hon vill följa med. Men än så länge vill hon det och det känns ju bra, fast än hon kan vara lite trumpen mellan varven och allt man ber henne om är - sen....!!!

I morgon ska vi åka på en pimpeltävling... och då inte i att pimla... det vill säga dricka utan att försöka få lite fisk. Om det nu inte stormar. Det har blåst rätt bra sedan igår kväll, men vi har ändå kunnat vara ute och göra mat och så.

Har suttit och läst lite bloggar - det är många där ute som är duktiga på att skriva. Har skrattat gott åt bloggen mamselamsen, en 50+ kvinna som verkar ha rätt stor självdistans. Annars är jag rätt mkt på inredningsbloggar. Här hittade jag roliga hundbilder. Det är boxrar av ngt slag som jag ska visa den äldre dottern när hon kommer hem.

Annars är det rätt lugnt. Pappa verkar ha accepterat att han ska flytta till helgen.

Ngt helt annat... tur att vi åkte upp igår, tre av våra vänner har åkt dit för fortkörning i Långträsk och det blev DYRA böter!!

Nu ska jag se om det är ngt på TV

2 comments:

  1. Anonymous12:36 AM

    Vilken stooooorm!! Hoppas att ni inte blåser bort. Låter gött att få kura i en husvagn. Vi var på mysig påsklördag igår. Middag i faster fritidspedagogens stora nybyggda garage / spa /relax med faster högskole-Siv, syrran och kusinerna. Bortåt 20 pers. Udda dukar , udda stolar, massor med ljus och fantastisk mat. Kanske skriver om det i dag i bloggen. Tack för inspirationen.

    ReplyDelete
  2. Vi har inte blåst bort! Faktum är att det inte var så där jättestorm. Men i Ammarnäs var det snökaos. Vi har haft kanonväder, så jag ser ut som en kräfta i ansiktet....

    ReplyDelete