Thursday, April 19, 2007

Mot sin vilja

Pappa han funderar han, varför han ska bo dit han flyttat... Han känner sig besviken och ledsen över att det blev så här. Det här var inte vad han ville. Men vad hade vi för alternativ, då hans sambo inte ville vara sambo längre? Jag hoppas att han vänjer sig lite allt eftersom och kommer till ro. För oss är det ju en trygghet att vi vet att det finns hjälp snabbt om det skulle hända ngt. Att det finns sällskap om han själv vill osv. Men han känner nog att han är på en institution - trots sin lilla etta där han kan låsa om sig om han vill. Det är fint där och ett av de bästa boendena i kommunen - men det är nog mest det här att det inte var på hans villkor, utan att han blev tvungen. Han känner sig helt enkelt överkörd. På lördag ska han få följa och kolla på Sannas fotbollscup om han vill. Ska också hälsa på honom under lunchen i morgon.

Jag har precis kommit ihåg att vi ska ha läslogg på en bok i morgon på 5-poängskursen. Tack och lov har jag läst den ganska nyligt och haft just läslogg på den - så jag nyttjar mina kråkor från det tillfället!!!

Dagens fundering... Kan man fånga upp all ljud som stiger upp i universum?? Allt människan har sagt ska ju snurra runt därute har jag läst ngnstans. Tänk om man kunde ta en jättehörlur och fånga in t ex de gamla grekernas filosofiska samtal... Det vore grejor det!!!

3 comments:

  1. Ju gud vad klokheter och dårskap man skulle få lyssna till då!

    Här passar en rad ur en av våra favoritdikter:

    "...det finns inga suddgummin som suddar ut det man sagt..."

    ReplyDelete
  2. Vad heter den dikten?

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:33 AM

    "Det finns mycket som inte finns" av Claes Rosvall. Toppendikt som ungarna älskar...med massor av verser.

    ReplyDelete