Saturday, April 21, 2007

Länktips!

Är just inne på www.myspace.com och lyssnar på några av Eldkvarns nya låtar. Såg Eldkvarn på Göteborgskalaset för ett par år sedan. De var typ tokbra! Ska snart köpa senaste skivan som heter Svart Blogg. (Bloggen som också heter Svart Blogg är rätt rolig att läsa - rätt poetiskt, men rätt och brutalt mellan varven - mkt sex, drugs and rock'n roll) Myspace är en sajt- där kan man lyssna på musik. Många kända och okända artister har krypin där. Sedan är detta också ett bra ställe att känna till om man vill söka reda på ngn låt som man vill lyssna på: www.radioblogspot.com Hittade Hearts gamla låt Alone där. Den spelas ju på RadioRix nu, en cover av en svensk kille. Originalet är hundra gånger bättre!!!

Missar PDOL i år igen - är på fotbollscup i Umeå. I och för sig gör det inget, men det är rätt bra artister i år. Hade velat se The Ark bland annat. Jag gillar ju att gå på konserter, tyvärr gör inte min kära sambo det. Men det finns ju andra man kan gå med... t ex döttrarna eller ngn kompis. Jag och C:et var ju och såg Robbie Williams i somras - det var en riktig höjdare! Rolling Stones såg jag -90 och det var också kanon. Har ju faktiskt sett en del artister, få se nu... ZZ Top, Tina Turner, Gary Moore - ja, fler är det men det tog stop i huvudet just nu. Skulle gärna se Brian Adams och han är i Sverige i sommar. Men vi har ju så OFANTLIGT mkt utgifter en period, så det blir inte ngt sådant, men.... himla tur att man är kommunanställd så man tjänar så bra ;-) NOT!

Har suttit i en sporthall mer eller mindre hela dagen. Våra fotbollstjejer är riktigt duktiga! Ena laget gick till final. Semin avgjordes på straffar. Finalen var riktigt rafflande och mkt jämn. De snubblade på målinjen med ett mål i baken. Snöpligt slut, men mkt duktiga tjejer. De har vunnit så mycket i sina dar, så det är bra att de andra lagen äntligen har börjat komma i kapp.

Dagens fundering? Tänk att ingen är den andre lik... hur kan det komma sig att det blev en sådan mångfald av oss människor? Jag älskar att iakta (plötsligt så vet jag inte hur ordet iakta stavas, kanske är det med två t....) människor och fundera på vart de är på väg, hur det ser ut hemma hos dem, hur det kommer sig att de har de kläderna, har de barn osv osv osv. Jag är mkt bra på att studera föreläsare, och det är det ju säkert fler än jag som är, och då funderar man ju genast för hur jag själv kan sätta mig i den situationen att föreläsa då jag vet hur utsatt den positionen kan vara. Ska närmast och föreläsa i Växjö.

No comments:

Post a Comment