Wednesday, April 04, 2007

Utmanad....

Jag har blivit utmanad....! Och utmanar i min tur ev. läsare

Namn: Carla (Vi tar mitt barndomssmeknamn....)

Ålder: 39

Stjärntecken: Lejon - med andra ord rätt viljestark....

Bor: Norrbotten

Yrke: Fsklärare, mediepedagog, a-v hälsorådgivare

Drömjobb: Jag gillar mitt nuvarande jobb, men jag kan mkt väl se mig verka i mitt eget zen-aktiga spa med alternativa behandlingsmetoder med fokus på möjligheter, ngn floatingtank kanske - helt enkelt en oas med lugn & ro, positiva tankar och möjligheter.

Saker jag gillar att göra på fritiden: Läsa böcker, lyssna på musik, vara ute i skogen och samla kraft, pyssel i alldes former, inredning, vara med nära och kära gärna med ngn god mat och dryck, rätt media och datanörd är jag ju förstås också....

Favoritresemål: Den inre resan är ju förstås mkt spännande...! Yttre resor - tja, jag vill se det mesta. Gärna Asien igen. Island står närmast på tur, och så blir det en tripp till USA om ca ett år. Indien är jag nyfiken på....Nya Zeeland - absolut!

Musik jag tycker om: Det mesta. Är rätt allätare.. hipp hopp lyssnar jag väl i och för sig inte på i ngn större utsträckning. Rockig musik gillar jag!

Favoritdryck: Vatten! Ska vi tänka i alkoholtermer så gillar jag White Russian och lite svala och syrliga sommarddrinkar.

Favoritmat: Gillar mat över huvudtaget (särskrivning... eller???), gärna lite mer gourmetaktig mat slinker ner lite nu och då...

Favoritfilm: Vet faktiskt inte, har sett så många... men jag gillade Brokeback Mountain och Walk the line, sedan är ju Broarna under Madsion County inte helt fel...!

Favoritserie: Prison break & Greys anatomy

Jag samlar på: Nog så mycket...! Även kraft och mod att anta mina spännande utmaningar i livet! :) Den sista snodde jag från en annan person, men det passade så bra!

Människor som jag tycker är inspirerande: Människor som gör stora insatser för andra människor. Min chef är också inspirerande, men på ett annat sätt. Hon förstår vad ett pedagogisk ledarskap är och ser och bekräftar sina medarbetare.

Om 10 år: Herregud då närmar jag mig ju 50 år... undra om jag inte här och nu kom in i en 40-års kris....Men då lever jag gott och är i stor harmoni med mig själv och min omgivning.

Det visste ni inte om mig: Att jag är bra på att laga mat!

Det bästa som har hänt mig: Att jag föddes! Min sambo och våra kära döttrar räknas också till det bästa som har hänt mig!

2 comments:

  1. Anonymous10:01 AM

    Jag håller med om att din chef är fantastiskt inspirerande och en mästare på att bekräfta alla hon möter.

    å du kattfisk med maskfyllning var väl inte en av dina bättre anrättningar hihi

    ReplyDelete
  2. Det kanske hade blivit en mkt speciell touch i den fisken om jag slagit till och gjort ngt av den... Men nä, jag fick som avsmak. Kanske törs jag göra ett nytt försök ngn annan gång.

    ReplyDelete